
Komunikacja, wizerunek, wizualność, marka
Od 2015 roku w naszym Instytucie organizowana jest cykliczna konferencja naukowa pod tytułem „Komunikacja, wizerunek, wizualność, marka”, która stanowi przestrzeń do interdyscyplinarnej refleksji nad kluczowymi zjawiskami współczesnej kultury i mediów.
W ramach konferencji poruszane są zagadnienia związane z wpływem mediów – zwłaszcza społecznościowych – na kształtowanie wizerunku, komunikację i strategie brandingowe. Omawiane są także znaczenia, jakie przypisujemy markom oraz sposoby, w jakie marki odzwierciedlają i współtworzą nasze tożsamości, zarówno indywidualne, jak i kolektywne.
Cztery kluczowe pojęcia – komunikacja, wizerunek, wizualność i marka – wskazują główne kierunki badań, które co roku znajdują swoje rozwinięcie w różnych kontekstach: kultury wizualnej, nowych i starych mediów, sztuk performatywnych, marketingu, reklamy czy zarządzania wizerunkiem.
Konferencja nieustannie przyciąga naukowców z różnych dziedzin, takich jak kulturoznawstwo, medioznawstwo, socjologia, literaturoznawstwo czy językoznawstwo, co podkreśla jej interdyscyplinarny charakter. Z każdym rokiem wydarzenie poszerza swoje spektrum tematyczne, adaptując się do dynamicznych zmian w otaczającym nas świecie mediów i komunikacji.