
dr Karolina Lachowska
Adiunktka
Zakład Projektowania Komunikacji
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1247-0854
e-mail: karolina.lachowska@uwr.edu.pl
konsultacje:
studia dzienne:
- poniedziałki 13.00-14.00 (s. 21, św. Jadwigi 3/4)
- wtorki 10:00-11:00 – Teams
studia zaoczne:
- 16.03 10.00-11.00 Teams
- 26.04 13.00- 14.00 Teams
- 11.05 10.00-11.00 Teams
- 28.06 10.00-11.00 Teams
konsultacje w sesji letniej:
- 18.06 g. 9.00 -10.00 Teams
- 28.06 g. 10.00 – 11.00 Teams
- 1.07 g. 10.00-11.00 Teams
konsultacje w sesji poprawkowej:
- 4.09 g. 10.00-11.00 Teams
- 7.09 g. 10.00-11.00 Teams
Dzień przed konsultacjami proszę skontaktować się mailowo w celu ustalenia dokładnej godziny spotkania.
Doktor nauk humanistycznych, komunikolożka, medioznawczyni. Członkini stowarzyszenia naukowego The Association for the Study of Ethnicity and Nationalism i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Jej zainteresowania badawcze skupiają się wokół stereotypizowania i mediatyzacji zjawisk społecznych, zarządzania strachem oraz mowy nienawiści. Prowadzi badania nad wizerunkiem, mediatyzacją i ewolucją definicji terroryzmu. Doświadczenie zawodowe obejmuje projekty związane z projektowaniem marki, planowaniem strategicznym oraz analizą rynku. Współpracowała z agencją kreatywną Punkt Odniesienie i grupą Onet.
Jest fanką dalekich podróży, Harrego Pottera i włoskiej kuchni.
Zainteresowania badawcze
- teoria systemów
- mediatyzacja terroryzmu
- zarządzanie strachem jako strategia polityczna
- diagnostyka mowy nienawiści
- street art jako forma komunikacji.
Publikacje
Monografie
- Agnieszka Całek, Karolin Lachowska, Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Marcin Pielużek, Rafał Wietoszko: Nienawiść w mediach: diagnoza i badanie, Wydawnictwo Libron 2019 (http://libron.pl/katalog/download/typ/full/publikacja/324)
Artykuły w czasopismach naukowych
- Karolina Lachowska, Strach w strategii komunikacji Zjednoczonej Prawicy. Analiza komunikatów zamieszczonych w serwisie X podczas kampanii wyborczej w 2023 roku, AUPC Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 22, 2024, s. 713-737
- Karolina Lachowska, Kogo powinni się bać Polacy? Czyli o konstrukcji wroga w narracjach Zjednoczonej Prawicy, Zeszyty Prasoznawcze, 2023, Tom 66, Numer 4 (256), s. 65-94 (https://ejournals.eu/czasopismo/zeszyty-prasoznawcze/numer/tom-66-numer-4-256)
- Karolina Lachowska, Marcin Pielużek, O współczesnych „gazetach na ścianach”, czyli o co walczą demonstranci w Chile. Identyfikacja postulatów na podstawie sztuki ulicznej, Serdecznie MF. Księga jubileuszowa, Wydawnictwo Libron 2022, s. 305 – 346
- Karolina Lachowska, Dekontekstualizacja ram interpretacyjnych „terroryzm” i „11 września”, Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2021, s. 245-270 (https://wuwr.pl/sppae/article/view/13504)
- Karolina Lachowska, Marcin Pielużek: Sztuka uliczna jako źródło wiedzy na temat współczesnych społeczeństw – propozycja i weryfikacja metody badawczej, Media Biznes Kultura, 2021, Numer 1 (10) 2021, s. 21 – 49 (https://ejournals.eu/czasopismo/media-biznes-kultura/artykul/sztuka-uliczna-jako-zrodlo-wiedzy-na-temat-wspolczesnych-spoleczenstw-propozycja-i-weryfikacja-metody-badawczej)
- Karolina Lachowska, Marcin Pielużek: Miasto jako przestrzeń ideologiczna – analiza sztuki ulicznej towarzyszącej aktualnym protestom w Chile, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura, Tom 12 Nr 2, 2020 (https://studiadecultura.uken.krakow.pl/index.php/sdc/article/view/7358)
- Karolina Lachowska, Czy media definiują terroryzm?, Język a media : perspektywy i zagrożenia komunikacji we współczesnych mediach, 2020, s. 185-212 (https://www.researchgate.net/publication/375698122_Czy_media_definiuja_terroryzm)
- Karolina Lachowska, Terroryzm. Definicje i ich funkcje, Badanie komunikacji vol. 1, Wydawnictwo Libron 2018 (http://na-magazynie.pl/wp-content/uploads/2018/05/Badanie-komunikacji_1.pdf)
- Karolina Lachowska, Kim jest terrorysta? Sposoby stereotypizacji terrorystów. Analiza porównawcza wyników badań ankietowych, Badanie i projektowanie komunikacji 4, Wydawnictwo Libron 2015
- Karolina Lachowska, Medialny obraz terroryzmu — projekt badania i wyniki badań pilotażowych, Dziennikarstwo i Media 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2017, s. 213 – 242
- Karolina Lachowska, Komunikacyjne aspekty terroryzmu w Hiszpanii i we Włoszech. Analiza porównawcza, Teorie komunikacji i mediów 6, Oficyna Wydawnicza Atut 2013
- Karolina Lachowska, Marcin Pielużek: „Lesby i pedały” – konteksty komunikacyjne związane ze środowiskami LGBT wśród użytkowników Internetu, Badanie i projektowanie komunikacji 1, Wydawnictwo Libron 2012 (https://open.icm.edu.pl/items/9d0ab120-deb9-491e-b60a-f4df5ec639d2/full)
- Karolina Lachowska, Marcin Pielużek, Indymedia – model mediów społecznie zaangażowanych, Dziennikarstwo i Media 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2010, s. 123-141
Inne
Redakcja:
- Karolina Lachowska, Katarzyna Płoszej, Badanie i projektowanie komunikacji 7, Wydawnictwo Libron 2024
- Michał Grech, Karolina Lachowska, Kamil Olender, Annette Siemes, Badanie komunikacji / Projektowanie komunikacji vol. 3, Wydawnictwo Libron 2020.