
dr hab. Agnieszka Węglińska
Adiunktka
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Zakład Medioznawstwa
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2573-5981
e-mail: agnieszka.weglinska@uwr.edu.pl
konsultacje: sala 208
wtorkii od 18.00-20.00 MS Teams,
dla niestacjonarnych:
01.03.2025 – 19.00-20.00
12.04. 2025- 19.00-20.00 ,
10.05.2025- 19.00-20.00,
07.06.2025- 19.00-20.00, MS Teams.
Dr hab. Agnieszka Węglińska jest członkinią Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Kieruje także badaniami dziennikarzy w Polsce w ramach klastra Worlds of Journalism Study. Jako badaczka, koncentruje się na mediach publicznych, nowych mediach i transformacji systemów medialnych w Europie oraz dziennikarstwie jako profesji.
Zainteresowania badawcze
- Media publiczne
- Dziennikarze w Polsce
- Media a wojna
- Komunikacja polityczna
- Wizerunek osobisty i firm
Publikacje
Monografie
- Public Television in Poland: Political Pressure and Public Service Media in a Post-communist Country. Routledge, 2021
- Dziennikarze Telewizji Publicznej w Polsce – między polityką, misją a rynkiem, Wydawnictwo DSW, 2018Artykuły w czasopismach naukowych (tytuł, czasopismo, numer),
- Węglińska, A., Szurmiński, Ł., & Wąsicka-Sroczyńska, M. . Politicization as a Factor of Shaping News in the Public Service Media: A Case Study on Public Television in Poland. Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, 72,
- The image of Germany in social media: Political and social aspects of public service media in Poland. Central European Journal of Communication, 13(25), 41-54.
- Węglińska, A., & Harbanowicz, J. , Polskie portale informacyjne wobec dokumentu Franciszkańska 3 Marcina Gutowskiego–analiza zawartości z perspektywy personalistycznej. Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, 81(1).
Rozdziały w monografiach zbiorowych
- Węglińska, A. (2020). The image of Germany in social media: Political and social aspects of public service media in Poland. Central European Journal of Communication, 13(25), 41-54.
- Węglińska, A. (2018). Dziennikarze telewizji publicznej w Polsce: między polityką, misją a rynkiem. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
- Węglińska, A. (2021). Public television in Poland: Political pressure and public service media in a post-communist country. Routledge.
- Węglińska, A., Szurmiński, Ł., & Wąsicka-Sroczyńska, M. (2021). Politicization as a Factor of Shaping News in the Public Service Media: A Case Study on Public Television in Poland. Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, 72, 29-51.
- Węglińska, A. (2021). Dziennikarstwo TVP SA a zmiana technologiczna–badania jakościowe dziennikarzy. MĄDROŚĆ I KOMUNIKOWANIE WE WSPÓŁCZESNOŚCI, 115.
- Seklecka, A., Węglińska, A., & Razumenko, T. (2023). Relacjonowanie wojny w kontekście bezpieczeństwa-badania polskich i ukraińskich dziennikarzy. Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego, 17(2), 102-122.
- Węglińska, A., & Harbanowicz, J. (2024). Polskie portale informacyjne wobec dokumentu Franciszkańska Marcina Gutowskiego–analiza zawartości z perspektywy personalistycznej. Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne, 81(1).
- Węglińska, A. (2018). Astroturfing internetowy a zagrożenie bezpieczeństwa–protesty w obronie sądów w Polsce, boty i dezinformacja. Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego, 12(1), 68-81.
- Węglińska, A. (2018). Effective teaching in the area of creative professions, on the example of “big data, digital marketing, trend-watching” specialty at the University of Lower Silesia. Horyzonty Polityki, 9(29), 131-142.
- Węglińska, A., & Węgliński, B. (2016). Szkocja po dewolucji-państwo, bezpieczeństwo, media. Oficyna Wydawnicza” Atut”-Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.