
Branding
Podejście
Marka to więcej niż logo
To konkretne wrażenie, jakie robi na nas coś (albo ktoś). Wszystkie przeświadczenia, emocje i doświadczenia, które tworzą się dzięki temu, jak coś (albo ktoś) wygląda, jak się prezentuje i jakie sygnały nam wysyła. Na przykład za pomocą logo, reklam i social mediów (to tylko przykłady).
Marka ma wielką największą moc
Pomaga sprawnie podejmować decyzje, kiedy dokonujemy wyboru spośród kilku/wielu/tysięcy opcji. Daje szansę na adekwatne i twórcze wyrażanie siebie. Tworzy silne i niezapomniane przeżycia. A także pozwala skutecznie najskuteczniej skłonić innych do wybrania naszej oferty.
Obchodzi nas, jak to wszystko działa
Jak działają ludzie?
Interesujemy się różnorodnymi naukami o ludziach i o ich zachowaniach m.in.: biologią, psychologią, antropologią, kulturoznawstwem, socjologią, a także ekonomią i marketingiem. Chcemy wiedzieć:
- Jak konstruowane są tożsamości?
- Co ma dla nas prawdziwą wartość?
- Jak podejmujemy decyzje?
- Dlaczego robimy to, co robimy?
Jak działają media?
Interesujemy się kulturą popularną, dyskursami medialnymi oraz tym, w jaką stronę ewoluują. Badamy nowe media, by zrozumieć ich specyfikę oraz to, co w nich faktycznie nowego. Chcemy wiedzieć:
- Jak media tworzą nasz świat?
- Jak media realizują swoje funkcje?
- Czym media się od siebie różnią?
- Jak dostosować przekaz do medium?
Jak działają marki?
Interesujemy się tym, co, gdzie, jak, dlaczego oraz z jakim efektem marki komunikują. Naszą wiedzę poszerzamy o doświadczenia pochodzące z praktyki brandingowej. Chcemy wiedzieć:
- Jak marki mogą tworzyć wartość?
- Jak marki mogą realnie coś zmienić?
- Jak zorganizowane są dobre marki?
- Jak komunikować, by osiągnąć cel?
Chcemy, by otaczały nas dobre marki
Marki produktów, które zwracają uwagę, mają dla nas dużą wartość i stają się popularne.
Marki usług, które zapamiętamy na długo, bo dają nam wyjątkowe doświadczenia.
Marki miejsc, w których chcemy przebywać i do których regularnie chcemy wracać.
Marki pracodawców, które pokazują, że praca może mieć sens i dawać prawdziwą satysfakcję.
Marki zaangażowane, które pozwalają nam skutecznie działać dla dobra innych i tego, co wokół nas.
Marki osobiste, dzięki którym dajemy się poznać innym od jak najlepszej strony.
Program
W pracy zajmujemy się markami
Na zajęciach poznasz osoby, które pracują w Zakładzie Komunikacji Wizerunkowej w naszym Instytucie, a także osoby, które zajmują się markami i ich komunikacją w agencjach z branży, organizacjach komercyjnych oraz instytucjach pozarządowych. Część naszej kadry to (oczywiście!) absolwenci i absolwentki naszej specjalności.
Na Brandingu współpracujemy też z osobami spoza UWr, które pozaakademicko i profesjonalnie zajmują się komunikacją. Są to m.in. Natalia Czyrny (Barwa Cosmetics), Monika Drabczyńska (Socjomania & I Design), Justyna Dzikowska (Brand24), Łukasz Kliś (Instytut Sztuk Plastycznych UŚ), Katarzyna Kwiecień (Osobiście), Iwona Gebauer (Brand New Galaxy), Karol Gołaj (Cięty Język), Romana Pomianowska (Wrocławski Instytut Kultury), Marlena Stremler-Matysiak (Pani Content), Marta Warisela (Y&Lovers).
Popularyzujemy nowoczesny branding
Występujemy również w nie-akademickich mediach i na branżowych konferencjach, by dzielić się naszą perspektywą z innymi. Organizujemy (wraz z naszymi studentami_tkami) otwarte wydarzenia dla wszystkich, którzy interesują się ludźmi, mediami i markami (m.in. KomWiz: tematy, konkurs Koncepty, Offtop).
Oferujemy wiedzę i umiejętności, które pozwalają tworzyć dobre marki i dobrze nimi zarządzać
- Kompetencje diagnostyczne, czyli poznawanie i rozumienie rzeczywistości oraz odkrywanie w niej szans.
- Kompetencje strategiczne, czyli nadawanie kierunku zmianom oraz dobór narzędzi do realizacji celów.
- Kompetencje kreatywne, czyli opracowywanie kreatywnych konceptów i wcielanie ich w życie
Kompetencje diagnostyczne
Jak zrozumieć ludzi?
- kursy na studiach I stopnia: Badania empiryczne, Badanie użytkowania mediów, Badania trendów konsumenckich, Etnografia komunikacji
- kursy na studiach II stopnia: Badanie publiczności marki
Jak mapować kulturę?
- kursy na studiach I stopnia: Analiza dyskursu, Wprowadzenie do kultury popularnej, Analiza semiotyczna
- kursy na studiach II stopnia: Antropologia komunikacji
Jak rozpoznać konkurencję?
- kursy na studia II stopnia: Badanie otoczenia marki
- kursy na studiach I stopnia: Metody badań komunikacji, Diagnostyka marki
Kompetencje strategiczne
Jak nadawać markom sens?
- kursy na studiach I stopnia: Kultura marki, Strategia marki, Społeczne zaangażowanie marek, Employer branding, Marki luksusowe, Marki FMCG
- kursy na studiach II stopnia: Strategia i zarządzanie marką, Brand equity – wartość marki, Branding kulturowy, Branding miejsc, Brand purpose, Architektura marki
Jak planować działania?
- kursy na studiach I stopnia: Project management, Strategia komunikacji marki, Zarządzanie marką, Komunikacja z klientem, Influencer marketing, Event management
- kursy na studiach II stopnia: Konteksty komunikacyjne marki, Społeczność marki, Doradztwo
- w brandingu
Jak wykorzystywać media?
- kursy studiach II stopnia: Komunikacja reklamowa, Doświadczenia użytkowników mediów, Kształtowanie przestrzeni marki, Digital touchpoints
- kursy na studiach I stopnia: Public relations, Reklama jako forma komunikacji marki, Narzędzia komunikacji marki, Projektowanie doświadczeń, Metody prezentacji osobistej, Digital marketing, E-commerce
Kompetencje kreatywne
Jak mieć dobre pomysły?
- kursy na studiach I stopnia: Proces kreatywny, Teamwork, Myślenie projektowe, Koncepty kreatywne
- kursy na studiach II stopnia: Koncept kreatywny marki, Projektowanie innowacji
Jak komunikować słowami?
- kursy na studiach I stopnia: Teksty użytkowe, Stylistyka i kultura języka, Teksty wizerunkowe, Content management
- kursy na studiach II stopnia: Storytelling
Jak komunikować wizualnie?
- kursy na studiach II stopnia: Estetyka w komunikacji marki
- kursy na studiach I stopnia: Projektowanie graficzne, Projektowanie informacji, Systemy identyfikacji wizualnej, Art direction komunikacji
Wszystkie kompetencje regularnie szlifujemy, rozwiązując zadania, które w branży są codziennością
Prawdziwe briefy
Interesują nas nie tylko trudne, ale i prawdziwe wyzwania, dlatego rozwiązujemy zadania dotyczące realnych problemów organizacji komercyjnych oraz non-govów.
Zadania konkursowe
Ćwiczymy się na zadaniach pochodzących wprost z polskich oraz zagranicznych branżowych konkursów (w których potem faktycznie bierzecie udział!).
Sześć rodzajów naszych ulubionych brandingowych misji
- Marki od podstaw – od badań, przez strategię po konkretne kreacje.
- Kampanie dla marek – angażująca komunikacja w różnych punktach styku.
- Identyfikacje wizualne – to, dzięki czemu marka daje się zauważyć i zapamiętać.
- Analizy strategiczne – gruntowne zagłębienie się w trendujące zjawiska.
- Brand i culture manuale – instrukcje obsługi marki gotowe do wykorzystania.
- Branżowe raporty – analizy wycinka świata podane w odpowiedniej formie.
Perspektywy
Zapewniamy dobry początek
Chcemy, by każda osoba na/po specjalności Branding była pewna tego, co potrafi, robiła to dobrze, była w stanie pochwalić się swoją robotą przed innymi, a także wiedziała, co chce i może robić, by rozwijać się dalej. Jesteśmy świadomi perspektyw rynkowych i zawodowych. Pokazujemy, jak można się w nich odnaleźć.
Wspieramy Waszą aktywność
Nasza współpraca nie kończy się na samych zajęciach. Konsultujemy Wasze pozaakademickie projekty i zawodowe wyzwania, pomagamy wystartować z przedsięwzięciami nowymi. Łączymy Was z odpowiednimi osobami (jeśli zbieracie feedback albo szukacie kogoś do zespołu). Zapraszamy Was do kół naukowych, którymi się opiekujemy: COMMON i briefly.
Nasi absolwenci i nasze absolwentki realizują się wszędzie tam, gdzie marka ma znaczenie
Praca w sektorach kreatywnych
Wszystkie organizacje, które profesjonalnie zajmują się marketingiem (szczególnie komunikacją marketingową), a także mediami oraz designem – kompleksowo lub w sposób wyspecjalizowany.
Przykładowe obszary: badania marketingowe, kultura organizacji, consulting strategiczny, public relations, personal branding, digital/social media, reklama, projektowanie graficzne, user/customer experience.
Praca dla marek organizacji
Organizacje komercyjne, publiczne oraz pozarządowe, dla których ważna jest (lub powinna być) marka i jej komunikacja.
Przykładowe role: brand manager_ka, specjalista_tka ds. marketingu/komunikacji, specjalista_tka human resources, specjalista_tka employer branding, project manager_ka.
Praca „na swoim”
Własna agencja/startup, praca freelancerska i/lub tworzenie wartościowego contentu w Internecie.
