
Na początku była kropka.
Badamy, poznajemy i odkrywamy. Jesteśmy kołem researchowo-brandingowym. Brzmi za poważnie? Może trochę. Co jakiś czas zostawiamy po sobie ślad w postaci raportów, które kiedyś uratują świat (albo przynajmniej ułatwią życie kilku osobom). Przykłady?
W 2024 roku ukazał się nasz raport ADHD. I jak tu planować?, poświęcony problemom z planowaniem i organizacją u osób z ADHD. To analiza funkcji aplikacji do planowania pod kątem ich realnej użyteczności oparta na desk researchu, benchmarku oraz wywiadach fokusowych i indywidualnych. Sprawdziliśmy, które rozwiązania faktycznie wspierają użytkowników, a gdzie technologia zawodzi.
Raport Został doceniony i nagrodzony w kategorii Projekt Społeczny na Gali Sukcesu Organizacji Studenckich 2024 oraz przeszedł do finału konkursu StRuNa.
W 2025 roku natomiast zajęliśmy się tematem samotności i tak właśnie powstał nasz raport Recepta na samotność. Gdzie Zetki szukają relacji?. Zbadaliśmy samotność wśród Pokolenia Z i to, jak współczesne marki oraz platformy monetyzują potrzebę bliskości. Sprawdziliśmy, gdzie młodzi szukają relacji i jak zmienia się ich podejście do budowania więzi. W projekcie połączyliśmy desk research, wywiady pogłębione z przedstawicielami Gen Z oraz rozmowy z osobami pracującymi w branży marketingu i komunikacji, m.in. z przedstawicielami marek takich jak PicMe, T-Mobile czy Milka.
O raporcie pisał m.in. Nowy Marketing i About Marketing.
Ale nie samymi raportami człowiek żyje.
Od 2023 roku organizujemy warsztaty wyjazdowe, podczas których razem z prowadzącymi tworzymy projekty badawcze i kreatywne. To kilka dni intensywnej pracy, wymiany pomysłów i nauki w nieformalnej, dobrej atmosferze. Wcześniejsze edycje przyniosły nam nie tylko nowe umiejętności, ale też projekty, które naprawdę zapadły nam w pamięć.
Poza tym czasem prowadzimy też warsztaty wewnętrzne, czyli mniejsze spotkania, które organizujemy jeśli akurat znajdzie się temat, którego chcemy się nauczyć, np. przerabialiśmy już temat CV i portofolio z Krzysztofem Waraksą.
W 2025 roku zorganizowaliśmy również pierwszą studencką konferencję naukową na naszym Instytucie Nowe Trendy w Komunikacji Cyfrowej. Spotkaliśmy się offline, by porozmawiać o tym, jak zmienia się komunikacja.
W briefly. zamiast wysyłać kolejne maile przegadujemy wszystko, co chcemy zrobić. Dbając przy okazji o to, żeby każdy miał z tego frajdę.
Nie spoczywamy na laurach i szykujemy się na nowe. Bo kropka to za mało.



























