
Na początku była kropka.
Badamy, poznajemy i odkrywamy. Jesteśmy kołem researchowo-brandingowym. Brzmi za poważnie? Może trochę. Co jakiś czas zostawiamy po sobie ślad w postaci raportów, które kiedyś uratują świat (albo przynajmniej ułatwią życie kilku osobom). Przykład?
W 2024 ukazał się nasz wyróżniony w konkursie dla kół naukowych StRuNa raport ADHD. I jak tu planować?. To analiza problemów związanych z planowaniem u osób z ADHD oraz poszukiwanie rozwiązań, które mogą im pomóc w codziennym zarządzaniu czasem. Autorki skupiły się na tym, jakie funkcje w aplikacjach do planowania są najbardziej przydatne dla osób z ADHD. Badanie składało się z trzech części: desk researchu, benchmarku aplikacji oraz wywiadów fokusowych i indywidualnych. W wywiadach skupiono się na tym, jak osoby z ADHD korzystają z dostępnych narzędzi do organizacji i jakie mają z nimi problemy. Odpowiedzi respondentów pokazały, które funkcje faktycznie wspierają ich w planowaniu, a gdzie technologia zawodzi. Raport kończymy z trzema kluczowymi wnioskami: jakie są potrzeby osób z ADHD, na które odpowiadają dostępne aplikacje, na jakie problemy aplikacje źle odpowiadają oraz na jakie problemy nie odpowiadają dostępne aplikacje.
Co poza tym, pytacie? Organizujemy warsztaty, działamy w plenerze, tworzymy wydarzenia zarówno dla studentów (konferencja naukowa), jak i lokalnej społeczności (gra miejska). W briefly. zamiast wysyłać kolejne maile spotykamy się regularnie i przegadujemy wszystko, co chcemy zrobić. Dbając przy okazji o to, żeby każdy miał z tego frajdę.
Nie spoczywamy na laurach i szykujemy się na nowe. Bo kropka to za mało.









