
dr Dorota Kokowicz
Adiunktka
Zakład Komunikacji Wizerunkowej
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8985-1968
e-mail: dorota.kokowicz@uwr.edu.pl
konsultacje: sala 215
poniedziałek: 10:40-11:40
czwartek: 10:00-11:00
22.02.: 11:30-12:30
22.03.: 11:30-12:30
05.04.: 11:30-12:30
18.05.: 10:30-11:30
31.05.: 11:30-12:30
Public relations i marketing to moja pasja. Dlatego już od momentu podjęcia studiów pogłębiałam swoją wiedzę w tych dziedzinach, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki kształtowania wizerunku, kreowania marki oraz marketingu perswazyjnego. Jednak dopiero praca podjęta równolegle ze studiami (magisterskimi, a następnie doktoranckimi) pozwoliła mi na wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz nabycie nowych doświadczeń. Z branżą PR i marketingową związana jestem od 2008 r. Specjalizuję się m.in. w brandingu oraz komunikacji wizerunkowej.
Zainteresowania badawcze
- Branding
- PR
- Marketing
- Branding narodowy.
Publikacje
Monografie
- D. Kokowicz, Wizerunek Polski i Polaków w „Daily Telegraph” w latach 2007-2010, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017.
Artykuły w czasopismach naukowych
- D. Kokowicz, Rosyjskie kosmetyki z Europy czy europejskie kosmetyki z Rosji. Kraj pochodzenia produktu jako element komunikacji marki Natura Siberica w kontekście bojkotu rosyjskich towarów, , „Wschód Europy. Studia Humanistyczno-Społeczne”, vol 8, 2 / 2022, s. 193-207.
- D. Kokowicz, Marka jako nośnik wizerunku kraju pochodzenia — Rosja w narracji marketingowej Moscow Centre of SPARC Technologies o marce Elbrus, „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne”, nr 38(2021), s. 71-83.
- D. Kokowicz, Proaktywne strategie PR militarnej dyplomacji publicznej USA w Polsce, „Wschód Europy. Studia Humanistyczno-Społeczne”, vol 5, 2 / 2019, s. 127-143.
- D. Kokowicz, Jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało za tak niewiele dla tak nielicznych”. O postrzeganiu pracy zarobkowej w kategoriach niewoli przez uczestników dyskusji internetowych, „Znaczenia : kultura, komunikacja, społeczeństwo”, Nr 13 (2015), s. 49-55.
- D. Czepik, Między rzeczywistością a wyobrażeniem – wizerunek Polski w opiniotwórczej prasie brytyjskiej, „Znaczenia”, Nr 03 (2010), s. 57-63.
Rozdziały w monografiach zbiorowych
- D. Kokowicz, Za co podziwiamy Czechów? Czego im zazdrościmy? Czechy i Czesi w oczach polskich internautów, (w:), Polska w oczach sąsiadów, sąsiedzi w oczach Polaków. Stosunki polsko-czeskie, red. A, Citkowska-Kimla, P. Kimla, K. Flaga, E. Antipow, s. 67-80.
- D. Kokowicz, Wizerunek Polaków w internetowym wydaniu „Daily Telegraph” w kontekście referendum w sprawie wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, (w:) red. L. Pułka, P. Rozbicka, Marka. Wizerunek, wizualność, komunikacja, Wydawnictwo LIBRON, 2018, s. 123-134.
- D. Kokowicz, Modele rodziny oraz opinie na temat rządowego programu „Rodzina 500 plus” w dyskusji internautów – analiza tekstu komentarzowego, (w:) red. M. Grech, A. Siemes, M. Fleischer, Badanie i projektowanie komunikacji 6, Wydawnictwo LIBRON, Wrocław 2017, s. 425-440.