
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Studia licencjackie i magisterskie
Tryb stacjonarny i niestacjonarny
Studia w języku polskim
O kierunku
Nowoczesne dziennikarstwo wymaga nie tylko warsztatowych kompetencji, ale także ciekawości i wrażliwości.
Od 2000 roku na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna pokazujemy, jak efektywnie działać w świecie mediów i odnaleźć w nim przestrzeń do satysfakcjonującego wyrażania siebie.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek dla wszystkich, którzy chcą:
- dowiedzieć się, na czym polega specyfika współczesnych mediów i jak działają one „od kuchni”,
- tworzyć rzetelne, wysokojakościowe materiały dziennikarskie,
- dzielić się z innymi swoimi zainteresowaniami i opiniami dotyczącymi kultury, polityki i życia społecznego.
Zajęcia na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej pokazują:
- jak udoskonalić swój unikatowy styl, rozwijać artystyczną wrażliwość i budować medialną osobowość,
- jak szukać inspiracji do swojego następnego projektu,
- jak przeprowadzić odpowiedni research i fact checking,
- jak zorganizować swój twórczy warsztat i zaplanować pracę nad publikacją – zarówno samodzielnie, jak i w zespole,
- jak napisać intrygujący scenariusz i w angażujący sposób opowiadać historie,
- jak przedstawiać swoją koncepcję innym, by przekonać do jej wdrożenia,
- jak rozmawiać, by kogoś poznać, oraz pytać, by dostać odpowiedź,
- jak informować o tym, co dzieje się wokół, a także interesująco komentować rzeczywistość,
- jak kreatywnie pisać, kreatywnie nagrywać i kreatywnie fotografować,
- jak zachować zgodność z różnymi gatunkami internetowymi, radiowymi, telewizyjnymi, filmowymi i fotograficznymi,
- jak technicznie wcielać różne pomysły w życie,
- jak pracować z mikrofonem, aparatem i kamerą (po obu jej stronach),
- jak dokonać postprodukcji (montażu i obróbki) zgromadzonego materiału.
Absolwenci_tki Dziennikarstwa i komunikacji społecznej realizują się przede wszystkim:
- w mediach cyfrowych (ogólnych i specjalistycznych serwisach internetowych oraz w internetowych stacjach telewizyjnych i radiowych),
- w mediach tradycyjnych (lokalnych i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, gazetach i magazynach) ,
- w agencjach informacyjnych,
- jako reporterzy_rki i dokumentaliści_stki,
- jako reżyserzy_rki i scenarzyści_stki,
- jako specjaliści_stki twórczości filmowej, teatralnej i telewizyjnej,
- w studiach kreatywnych, artystycznych, dźwiękowych, filmowych i fotograficznych,
- jako producenci_tki tekstowych i audiowizualnych treści medialnych,
- jako realizatorzy_rki wizji i dźwięku, operatorzy_rki, montażyści_stki,
- jako specjaliści_tki od fotografii i fotoedycji,
- jako prezenterzy_rki i spikerzy_rki,
- jako osoby zarządzające redakcją.
Specjalności – studia I stopnia
Specjalności – studia II stopnia
Programy studiów
-
Studia I stopnia Media content creation zip 193 KB
-
Studia I stopnia Creative writing zip 362 KB
-
Studia I stopnia Dziennikarstwo audiowizualne zip 564 KB
-
Studia I stopnia Dziennikarstwo prasowe i online zip 488 KB
-
Studia I stopnia Dziennikarstwo muzyczne zip 489 KB
-
Studia II stopnia Fotografia i film zip 549 KB
-
Studia II stopnia Dziennikarstwo audiowizualne zip 469 KB
-
Studia II stopnia Media content management zip 59 KB
-
Studia II stopnia Dziennikarstwo specjalistyczne zip 540 KB
-
Studia II stopnia Media relations zip 516 KB