Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

D

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Studia licencjackie i magisterskie 
Tryb stacjonarny i niestacjonarny 
Studia w języku polskim 

O kierunku

Nowoczesne dziennikarstwo wymaga nie tylko warsztatowych kompetencji, ale także ciekawości i wrażliwości. 

Od 2000 roku na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna pokazujemy, jak efektywnie działać w świecie mediów i odnaleźć w nim przestrzeń do satysfakcjonującego wyrażania siebie.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to kierunek dla wszystkich, którzy chcą:

  • dowiedzieć się, na czym polega specyfika współczesnych mediów i jak działają one „od kuchni”,
  • tworzyć rzetelne, wysokojakościowe materiały dziennikarskie,
  • dzielić się z innymi swoimi zainteresowaniami i opiniami dotyczącymi kultury, polityki i życia społecznego.

Zajęcia na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej pokazują:

  • jak udoskonalić swój unikatowy styl, rozwijać artystyczną wrażliwość i budować medialną osobowość,
  • jak szukać inspiracji do swojego następnego projektu,
  • jak przeprowadzić odpowiedni research i fact checking,
  • jak zorganizować swój twórczy warsztat i zaplanować pracę nad publikacją – zarówno samodzielnie, jak i w zespole,
  • jak napisać intrygujący scenariusz i w angażujący sposób opowiadać historie,
  • jak przedstawiać swoją koncepcję innym, by przekonać do jej wdrożenia,
  • jak rozmawiać, by kogoś poznać, oraz pytać, by dostać odpowiedź,
  • jak informować o tym, co dzieje się wokół, a także interesująco komentować rzeczywistość,
  • jak kreatywnie pisać, kreatywnie nagrywać i kreatywnie fotografować,
  • jak zachować zgodność z różnymi gatunkami internetowymi, radiowymi, telewizyjnymi, filmowymi i fotograficznymi,
  • jak technicznie wcielać różne pomysły w życie,
  • jak pracować z mikrofonem, aparatem i kamerą (po obu jej stronach),
  • jak dokonać postprodukcji (montażu i obróbki) zgromadzonego materiału.

Absolwenci_tki Dziennikarstwa i komunikacji społecznej realizują się przede wszystkim:   

  • w mediach cyfrowych (ogólnych i specjalistycznych serwisach internetowych oraz w internetowych stacjach telewizyjnych i radiowych), 
  • w mediach tradycyjnych (lokalnych i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, gazetach i magazynach) ,
  • w agencjach informacyjnych,
  • jako reporterzy_rki i dokumentaliści_stki, 
  • jako reżyserzy_rki i scenarzyści_stki, 
  • jako specjaliści_stki twórczości filmowej, teatralnej i telewizyjnej, 
  • w studiach kreatywnych, artystycznych, dźwiękowych, filmowych i fotograficznych, 
  • jako producenci_tki tekstowych i audiowizualnych treści medialnych, 
  • jako realizatorzy_rki wizji i dźwięku, operatorzy_rki, montażyści_stki, 
  • jako specjaliści_tki od fotografii i fotoedycji, 
  • jako prezenterzy_rki i spikerzy_rki, 
  • jako osoby zarządzające redakcją. 

Specjalności – studia I stopnia

Specjalności – studia II stopnia

Programy studiów

*Sprawdź również

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Przechodzę do polityki prywatności
Return