
dr Katarzyna Płoszaj
Adiunktka
Zakład Projektowania Komunikacji
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1282-3293
e-mail: katarzyna.ploszaj@uwr.edu.pl
konsultacje:
środy w godzinach 14.00-15.00 (online — poprzez MS Teams)
czwartki w godzinach 17.15–18.15 (s. 28a na Piasku)
dodatkowo: czwartki w godzinach 19.00-20.00 (online — poprzez MS Teams)
W celu umówienia się na konsultacje proszę o kontakt drogą mailową
26.10.2025 w godzinach 17.00-18.00 (online — poprzez MS Teams)
15.11.2025 w godzinach 17.00-18.00 (online — poprzez MS Teams)
14.12.2025 w godzinach 14.00-15.00 (online — poprzez MS Teams)
17.01.2026 w godzinach 17.00-18.00 (online — poprzez MS Teams)
W celu umówienia się na konsultacje proszę o kontakt drogą mailową (katarzyna.ploszaj@uwr.edu.pl).
Myślę, że trzeba mieć otwarty umysł, bo nigdy nie wiadomo, czego (jeszcze) się nie wie.
Zainteresowania badawcze
- Communication design
- Content design / projektowanie treści
- UX writing
- Content writing
- Copywriting
- Creative writing
Publikacje
- Płoszaj K. (2023): Projektowanie treści w kontekście zasad językowych oraz zabawy słowami. W: Olender K. (red.). Projektowanie komunikacji, czyli communication design (albo na odwrót). Wrocław: Wydawnictwo Libron.
- Płoszaj K. (2022): Tekst jako projekt w kontekście zasad językowych oraz zabawy słowami. W: red. K. Olender, A. Siemes, M. Wszołek (red.). Serdecznie MF. Księga jubileuszowa. Wrocław: Wydawnictwo Libron.
- Płoszaj K. (2022): Wyrwane z kontekstu. Tekstowe wariacje o życiu , projektowaniu i innych (nie)codziennych sprawach. W: red. K. Olender, A. Siemes, M. Wszołek (red.). Serdecznie MF. Księga jubileuszowa. Wrocław: Wydawnictwo Libron.
- Płoszaj K. (2021): Projektowanie treści w wymiarze communication design. Wrocław–Kraków: Libron. Dostępne na: http://libron.pl/katalog/czytaj/id/369.
- Płoszaj K. (2021): Nauka o literaturze w kontekście teorii Siegfrieda Schmidta. W: Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne (s. 189-197).
- Płoszaj K. (2019): Niechlujstwo, puste treści i desemantyzacja komunikacji. W: Mariusz Wszołek, Michał Grech, Annette Siemes (red.). projektowanie komunikacji vol. 2. Wrocław: Libron (239–260).
- Płoszaj K. (2018): To się idzie deską zabić, czyli artykuł o tym, dlaczego lepiej nie wiedzieć, co autor miał na myśli. W: Andrzej Zawada, Zofia Nauka, Jacek Grębowiec, Arkadiusz Lewicki, Jędrzej Morawiecki, Leszek Pułka (red.). Znaczenia 17: Kultura-Komunikacja-Społeczeństwo (s. 107–114). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT — Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.
- Płoszaj K. (2018): Długa historia pisma, czyli w skrócie o tym, dlaczego kreatywne pisanie nie kończy się na creative writing. W: Mariusz Wszołek, Michał Grech, Annette Siemes (red.). projektowanie komunikacji vol. 1 (s. 225–267). Wrocław: Libron.
- Płoszaj K. (2017): Przepis na kreatywność. W: Mariusz Wszołek (red.). Teorie komunikacji i mediów 10 (s. 185–195). Wrocław: Libron.
- Płoszaj K. (2017): Pod prąd, czyli różnica potencjału między wiedzą a niewiedzą. W: Michał Grech, Annette Siemes, Mariusz Wszołek. badanie i projektowanie komunikacji 6 (s. 461–474). Wrocław: Libron.
- Płoszaj K. (2016): Między słowami. W: Mariusz Wszołek, Marek Graszewicz (red.). Teorie komunikacji i mediów 9 (s. 481–493). Wrocław: Libron.
- Płoszaj K. (2016): Metafory w reklamie, reklamy w metaforze. W: Michał Grech, Annette Siemes, Mariusz Wszołek (red.). badanie i projektowanie komunikacji 5 (s. 65–88). Wrocław: Libron.
- Płoszaj K. (2015): Postrzeganie konstruktu przestępstwa. W: Michał Grech, Annette Siemes, Mariusz Wszołek (red.). badanie i projektowanie komunikacji 4 (s. 83–99). Wrocław: Libron.