
mgr Bartłomiej Wiejak
Doktorant
Promotor: dr hab. Leszek Pułka, prof. UWr
Promotorka pomocnicza: dr Patrycja Rozbicka
Temat rozprawy doktorskiej: Biznes odpowiedzialny społecznie i społeczność LGBT+ w Polsce w świetle teorii działania komunikacyjnego J. Habermasa
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4595-7039
E-mail: bartlomiej.wiejak2@uwr.edu.pl
Jestem praktykiem komunikacji wizerunkowej, absolwentem naszego instytutu i doktorantem w Kolegium Doktorskim Wydziału Komunikacji Społecznej i Mediów UWr. Zawodowo zajmowałem się dotychczas m.in. copywritingiem, komunikacją korporacyjną i wewnętrzną oraz społeczną odpowiedzialnością biznesu; aktualnie pracuję w brandingu. W roli prowadzącego zajęcia mam od kilku lat przyjemność sprawdzać się w ramach przedmiotu Copywriting, a w międzyczasie prowadziłem też m.in. kursy Marki zaangażowane społecznie, Strategia i zarządzanie marką, Badanie otoczenia/publiczności marki. W wolnym czasie lubię szukać przeróżnych inspiracji i przemierzać świat moim samochodem z ulubioną muzyką w głośnikach.
Zainteresowania badawcze
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- różnorodność i włączanie, zarządzanie różnorodnością
- komunikacja korporacyjna
- public relations
- employer branding
- język inkluzywny
Publikacje
Artykuły w czasopismach naukowych
- Wiejak B., Różnorodność jako wartość w employer brandingu na przykładzie komunikacji firm: Capgemini, IKEA, McDonald’s i PZU, „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne” Tom 38 (2021), Wrocław 2021, s. 115-132, https://doi.org/10.19195/1733-5779.38.8.
- Wiejak B., Wójcik K., „Otóż – ja się dogaduję. Ja i ciało”, czyli o ciałoneutralności na Facebooku, „Dziennikarstwo i Media” (Tom 21), Wrocław 2024, s. 25-36, https://doi.org/10.19195/2028-8322.21.3.
- Kowalski M., Lazreg N., Rakoczy A., Wiejak B., Witkowicz M., Techniki propagandowe w wątkach dotyczących opozycji w wieczornym wydaniu „Wiadomości” TVP w listopadzie 2023 roku, „Dziennikarstwo i Media” [artykuł przyjęty do druku, w oczekiwaniu na publikację]
Rozdziały w monografiach zbiorowych
- Wiejak B., Wójcik K., „Protest”, „łapanka” czy „histeria” – czy możliwy jest dziennikarski obiektywizm? Na przykładzie sprawozdań z aresztowania Margot, [w:] Co Pan na to, Panie P.? Sztuka | Kultura | Komunikacja, [red.] P. Rozbicka, W. Gołuch, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2024.