
mgr Edyta Kus
Doktorantka
Zakład Dziennikarstwa
Promotor: dr hab. Adam Szynol, prof. UWr
Temat rozprawy doktorskiej: Konstruowanie i manifestowanie tożsamości osób z pokolenia Z w Metawersum na przykładzie gier typu role play
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1763-5075
E-mail: edyta.kus2@uwr.edu.pl
Jestem absolwentką specjalności Branding na kierunku Komunikacja Wizerunkowa i właśnie z tą specjalnością głównie wiążę swoją pracę dydaktyczną. Zawodowo zajmuję się badaniami rynku i strategią marek. W szczególności lubię działać w zakresie brandingu kulturowego i związanych z nim metod badań semiotycznych. Naukowo zaś interesuje mnie wpływ tzw. „nowych mediów” i zjawisk społecznych występujących w ich obrębie na tożsamość ich użytkownika.
Poza murami Instytutu można mnie spotkać w Polskim Towarzystwie Badania Rynku i Opinii oraz Polskim Towarzystwie Komunikacji Społecznej. W czasie wolnym najczęściej go nie mam, ale jeśli już pojawi się chwila, to czytam fanfiction (#notsoguiltypleasure), sprawdzam na Buzzfeedzie, jakim rodzajem chleba jestem, piszę wiersze do szuflady i gram na skrzypcach. Za czasów studenckich razem ze znajomymi założyłam KN Kreatura i jestem z niego bardzo dumna!
Zainteresowania badawcze
- wpływ nowych mediów na tożsamość użytkownika
- wykorzystanie semiotyki w komunikacji marek
- fandomy i wytwory kultury fanowskiej
Publikacje
Artykuły w czasopismach naukowych
- Kus E., „Twój awatar, twój wybór” – tożsamość użytkownika aplikacji randkowych w Metawersum, „Dziennikarstwo i media, 2024, 21, s. 37-47.
- Kus E., Jestem INFP, a Ty? Wpływ internetowego testu osobowości Myers-Briggs na tożsamość człowieka w kulturze płynnej nowoczesności, „Uniwersyteckie czasopismo socjologiczne”, 2023, 31(1), s. 19-25.
- Kus E., Między polityką a służbą publiczną. Recenzja: Agnieszka Węglińska, „Public television in Poland. Political pressure and public service media in a postcommunist country”, „Dziennikarstwo i media”, 2022, 18, s. 63-64.
Rozdzaiły w monografiach zbiorowych
- Kus E., Mitologia współczesna. Strategia kulturowa Douglasa Holta jako narzędzie marketingowe i metoda badawcza, [w:] Poszerzamy horyzonty – tom XXVI, [red.] Bogusz M., Piotrowska-Puchała A., Wojcieszak M., Słupsk 2021, s. 173-180.