
mgr Mateusz Kowalski
Doktorant
Zakład Projektowania Komunikacji
Promotor: dr hab. Michał Grech, prof. UWr
Promotorka pomocnicza: dr hab. Anette Siemes
Temat rozprawy doktorskiej: Cyfrowi widzowie w obliczu przeciążenia wyborem. Jak użytkownicy platform VOD decydują, co warto obejrzeć?
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9729-9533
E-mail: mateusz.kowalski3@uwr.edu.pl
Jestem absolwentem dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz komunikacji wizerunkowej. Przez kilka lat pracowałem jako copywriter, a obecnie próbuję się zabrać za pisanie doktoratu. Naukowo interesuję się szeroko rozumianą kulturą internetu oraz zwyczajami związanymi z użytkowaniem nowych mediów. W rzeczywistości noszę okulary, ale pan fotograf kazał mi się ich pozbyć przy robieniu zdjęcia.
Zainteresowania badawcze
- użytkowanie platform streamingowych
- media społecznościowe
- sztuczna inteligencja
Publikacje
Artykuły w czasopismach naukowych
- Kowalski M., Co dzisiaj obejrzeć? Strategie użytkowników platform streamingowych w obliczu nadmiaru treści, „Academic Journal of Modern Philology”; przyjęte do druku.
- Kowalski M., Muzyka generowana przez sztuczną inteligencję – ocena przedstawicieli pokolenia Z, „Com.press” 2024, nr 7(1), s. 6-21.
- Kowalski M., Speed-watching, czyli widz w pogoni za nadmiarem cyfrowych treści, „Dziennikarstwo i Media” 2021, t. 16, s. 11-24.
Rozdziały w monografiach zbiorowych
- Kowalski M., „Przeciążenie wyborem wśród polskich użytkowników serwisów VOD”. [w:] Michael Fleischer (red.) Badanie i projektowanie komunikacji vol.7. Kraków: Wydawnictwo Libron, 2024; s.161-181.