Pola badawcze

IDiKS

Pola badawcze

Badania naukowe realizowane przez pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej są wielowątkowe i obejmują szeroko rozumiane nauki o komunikacji społecznej i mediach.

Wśród zainteresowań badawczych znajdują się zarówno klasyczne studia nad mediami i dziennikarstwem, jak i różnego rodzaju zjawiskami obejmującymi komunikację społeczną. Ważne miejsce zajmują także badania nad zagadnieniami komunikacji wizerunkowej, mechanizmami kształtowania wizerunku, społecznym funkcjonowaniem marek, projektowaniem komunikacji itd.

Kierunki badawcze pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej obejmują w szczególności tematy takie, jak:  

  • aksjologia mediów i komunikacji; 
  • badanie wizerunku; 
  • branding narodowy i wizerunek miejsc; 
  • metodologia badań wizerunkowych; 
  • modele public relations; 
  • badanie reklam (komercyjnych i społecznych); 
  • analiza dyskursu medialnego; 
  • systemy medialne ze szczególnym uwzględnieniem krajów UE; 
  • media lokalne i środowiskowe; 
  • media w perspektywie socjologicznej; 
  • powołanie i zawód dziennikarza; 
  • film jako medium; 
  • komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 
  • opinia publiczna i dyskurs publiczny w mediach; 
  • krytyka literacka i krytyka kultury; 
  • regulacja i samoregulacja mediów w europejskich systemach medialnych. 

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Przechodzę do polityki prywatności
Return