
Pola badawcze
Badania naukowe realizowane przez pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej są wielowątkowe i obejmują szeroko rozumiane nauki o komunikacji społecznej i mediach.
Wśród zainteresowań badawczych znajdują się zarówno klasyczne studia nad mediami i dziennikarstwem, jak i różnego rodzaju zjawiskami obejmującymi komunikację społeczną. Ważne miejsce zajmują także badania nad zagadnieniami komunikacji wizerunkowej, mechanizmami kształtowania wizerunku, społecznym funkcjonowaniem marek, projektowaniem komunikacji itd.
Kierunki badawcze pracowników Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej obejmują w szczególności tematy takie, jak:
- aksjologia mediów i komunikacji;
- badanie wizerunku;
- branding narodowy i wizerunek miejsc;
- metodologia badań wizerunkowych;
- modele public relations;
- badanie reklam (komercyjnych i społecznych);
- analiza dyskursu medialnego;
- systemy medialne ze szczególnym uwzględnieniem krajów UE;
- media lokalne i środowiskowe;
- media w perspektywie socjologicznej;
- powołanie i zawód dziennikarza;
- film jako medium;
- komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa;
- opinia publiczna i dyskurs publiczny w mediach;
- krytyka literacka i krytyka kultury;
- regulacja i samoregulacja mediów w europejskich systemach medialnych.