
dr Waldemar Bojakowski
Adiunkt
Zakład Komunikacji Wizerunkowej
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9813-2700
e-mail: waldemar.bojakowski2@uwr.edu.pl
konsultacje: sala 212
Wtorek 13:00-14:00
Środa 17:30-18:30.
Terminy dla studentów niestacjonarnych:
02.03 – 10:30-11:30; 13.04 – 09:00-10:00; 11.05 – 13:00-14:00 (tylko online); 22.06 – 10:30-11:30.
Bardzo proszę o wcześniejsze umówienie się za pomocą platformy Microsoft Bookings
Proszę również mieć na uwadze, że na wiadomości mailowe i inne odpowiadam tylko w czasie konsultacji, dlatego proszę o cierpliwość w tej kwestii.
– – –
Tuesdays 13:00-14:00
Wednesdays 17:30-18:30.
Please make an appointment in advance using the Microsoft Bookings platform
Please note that I only respond to emails and other messages during my office hours, so please be patient in this matter.
Mówię i piszę o komunikacji w najróżniejszych jej aspektach. Interesują mnie badania – dyskursu, rynku, trendów i komunikacji marek, oraz projektowanie – strategii komunikacji, produktów i usług, a także informacji. Można mnie spotkać na zajęciach Diagnostyka trendów w komunikacji, Researching and Market Analysis, Brand Identity and Personality oraz na konsultacjach i seminariach, na które serdecznie zapraszam. Na zajęcia też zapraszam.
Zainteresowania badawcze
- Analiza dyskursu
- Komunikacja marek
- Współczesne teorie społeczne
- Badania rynku
- Semiotyka i wizualność
Publikacje
Monografie
- W. Bojakowski, Wspólnota ekspertów. Zarządzanie marką kraju w perspektywie postfundacyjnej analizy dyskursu, Wrocław 2023.
Artykuły w czasopismach
- W. Bojakowski, Wiedza niemożliwa do zignorowania. O procesach konstruowania rzeczywistości w raporcie „FutureBrand Index 2023”, „Dziennikarstwo i media” (21), Wrocław 2024, s. 175-192. [https://wuwr.pl/dzm/article/view/15805/14960]
- W. Bojakowski, Dlaczego każdy kraj chce być cool?, recenzja pracy Cool Nations: Media and the Social Imaginary of the Branded Country Katji Valaskivi, „Literatura i Kultura Popularna” 23, s. 221-225.
- W. Bojakowski, „W sumie więc: nowoczesna sztuka. No bo cóż jeszcze?”, recenzja pracy Pisma o sztuce i literaturze Niklasa Luhmanna, „Znaczenia” 15, s. 189-191.
- W. Bojakowski, „Całemu miastu nadać odpowiednie obramowanie” – analiza tekstów prasowych na temat przygotowań do Wystawy Ziem Odzyskanych, „Dziennikarstwo i Media” 7, Wrocław 2017, s. 159-172.
Artykuły w monografiach
- W. Bojakowski, Transpozycje semiotyczne w komunikacji marki. Studium kampanii Zara Origins, [w:] P. Rozbicka, W. Gołuch (red.), Co Pan na to, Panie P.? Sztuka, kultura, komunikacja, Wrocław 2024, s. 247-266.
- W. Bojakowski, Wyjaśnienie czy eksploracja? Projektowanie infografik jako planowanie interakcji, [w:] M. Wszołek, M. Pielużek (red.), Manual — Information Design. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji, Kraków 2020, s. 173-200.
- W. Bojakowski, Przypisanie bezdomności jako próba wykluczenia, [w:] D. Lewiński, K. Stasiuk-Krajewska, R. Wróblewski (red.), Graszewicz.com. Media, komunikacja, kultura, Kraków 2018, s. 159-177.
- W. Bojakowski, Infografiki dziennika „South China Morning Post” jako przykład dziennikarstwa wizualnego, [w:] M. Graszewicz, M. Wszołek (red.) Teorie Komunikacji i Mediów, t. 9, Kraków 2017, s. 431-448.
- W. Bojakowski, Od nacjonalizmu do brandingu narodowego – przypadek Polski, [w:] M. Graszewicz (red.), Teorie Komunikacji i Mediów, t. 8. Horyzonty komunikacji, Wrocław 2016, s. 73-86.
- W. Bojakowski, Stracona szansa dla promocji marki narodowej? Milenijne cele rozwoju z perspektywy polskiej, [w:] Materials of V Annual International Scientific-Practical Conference „UN Millenium Develompent Goals — Achievements and Prospects”, Lwów 2015, s. 313-319.
- W. Bojakowski, Przygotowanie do wielkiego święta – dyskurs prasowy o Euro 2012, [w:] M. Graszewicz, K. Stasiuk-Krajewska (red.), Teorie komunikacji i mediów, t. 7. Od teorii do empirii, Wrocław 2014, s. 139-164.
- W. Bojakowski, Kobieta i mężczyzna w reklamie. Analiza komunikacji koncernów samochodowych, [w:] M. Wszołek, (red.), Badanie i projektowanie komunikacji, t. 3, Kraków 2014.