
Kontenty 2025 #2
Dobry pomysł – na kampanię reklamową, startup, reportaż czy film – to nie wszystko. O jego sukcesie nierzadko decyduje sposób przedstawienia: angażująca narracja i sugestywna wizualizacja.
Więcej informacji znajdziesz poniżej.
W ramach czerwcowych Kontentów sztukę prezentacji pomysłów przybliży Igor Ignacy Leśniewski (@ajgorignacy) – reżyser filmowy z pokolenia Z, który swoją karierę rozpoczął jako twórca internetowy, a obecnie reżyseruje teledyski topowych polskich artystów (m.in. Maty, Quebonafide czy Bedoesa) oraz kampanie reklamowe międzynarodowych marek (np. Sony, McDonald’s, Danone czy IKEA). Jego unikalny styl i umiejętność kreowania immersyjnych doświadczeń zostały docenione m.in. dwukrotnie zdobytymi Srebrnymi Mieczami Klubu Twórców Reklamy oraz nagrodą Grand Video Awards w kategorii Kultura Cyfrowa. Aktualnie pracuje także nad debiutem pełnometrażowym.
W swoim zawodzie Igor na co dzień ma do czynienia z tworzeniem tzw. treatmentów reżyserskich – dokumentów przedstawiających pomysł reżysera na materiał audiowizualny. Treatmenty te nie są jednak suchymi opisami koncepcji. Chcąc jak najlepiej oddać ideę i nastrój projektu, Igor przygotowuje interaktywne prezentacje bazujące na wciągającej narracji wzbogaconej o ekspresyjne referencje wizualne. Dzięki ich spójnemu połączeniu pomysł nie musi bronić się sam – jego wartość w oczach odbiorców rośnie.
Pod czujnym okiem Igora możliwość stworzenia takiego treatmentu będziecie mieć i Wy. Jeśli chcecie wcielić w życie własny pomysł (niekoniecznie na film, może być np. na książkę, artykuł, album muzyczny, kampanię reklamową czy nowy produkt) – czerwcowe Kontenty są dobrym początkiem działania. Wizualizację pomysłów możecie też poćwiczyć na zadanym podczas warsztatów ćwiczeniu – aby nabyć praktyczne umiejętności na przyszłość.
Czego się nauczysz?
Zobaczysz na przykładach rzeczywistych treatmentów, jakie są dobre praktyki prezentowania swoich pomysłów potencjalnym klientom i sponsorom.
Poznasz zasady budowania struktury opowieści o pomyśle – od wstępu aż po zakończenie.
Dowiesz się, gdzie szukać inspiracji i referencji wizualnych, które pomogą Ci w tworzeniu własnych prezentacji.
Przećwiczysz formułowanie atrakcyjnej narracji i dobór odpowiedniej oprawy wizualnej w celu wzmocnienia przekazu.
O czym warto pamiętać?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy do 10 czerwca, żebyśmy mogli zarezerwować Ci miejsce na całym wydarzeniu.
Warsztaty odbędą się w piątek 13 czerwca w budynku Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społ. UWr przy ulicy F. Joliot-Curie 15 (Kampus Grunwaldzki) we Wrocławiu.
Wszystko rozpocznie się o godzinie 16.00 (postaraj się przyjść 15 minut wcześniej!) i potrwa mniej więcej do 20.00.
Weź ze sobą laptop/tablet, na którym będziesz pracować
w wybranym przez siebie programie (Canva, Figma, Keynote,
Adobe InDesign lub Google Slides).
Możesz przyjść ze swoim pomysłem, ale nie musisz. Dostaniesz wtedy materiał do ćwiczeń od nas.
Po warsztatach dostaniesz certyfikat uczestnictwa.
Udostępnij informacje o wydarzeniu znajomym!
Regulamin znajdziesz poniżej.