
Tematami konferencji są istotne z punktu widzenia nauk o komunikacji społecznej i mediach zagadnienia, szeroko zakrojone, aby dać możliwość wygłoszenia referatów przez badaczy specjalizujących się w różnych subdyscyplinach komunikologicznych i medioznawczych.
Konferencja Studia i Perspektywy Medioznawcze organizowana jest przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej od 2018 roku.
Fotorelacja z dykusji panelowych w ramach konferencji Studia i Perspektywy Medioznawcze: Media w kryzysie – kryzys w mediach:








Tematy dotychczasowych konferencji
- 2018 rok: Media a społeczeństwo – współczesne problemy i wyzwania;
- 2019 rok: Media w środowisku cyfrowym;
- 2022 rok: Media a demokracja;
- 2023 rok: Media i dziennikarstwo przyszłości;
- 2024 rok: Media w kryzysie – kryzys w mediach.
Obszary tematyczne
- nowe technologie medialne i ich wpływ na przemiany mediów i dziennikarstwa,
- rola dziennikarstwa i mediów w przyszłych systemach społecznych i politycznych,
- potencjalne kierunki przemian mediów w najbliższych dekadach,
- koncentracja kapitałowa globalnych firm medialnych i jej wpływ na media przyszłości,
- kształcenie kompetencji medialnych i dziennikarskich w kontekście przemian mediów,
- nowe sposoby użytkowania mediów,
- wpływ mediów przyszłości na społeczeństwo i jednostki je tworzące.
Organizatorzy
dr hab. Katarzyna Konarska, prof. UWr
dr hab. Paweł Urbaniak
dr Paweł Baranowski (sekretarz konferencji)